Somnul şi beneficiile sale în sănătate


Somnul este esențial pentru o minte și un corp sănătos. Acesta reprezită o stare de descreștere a conștiinței, timp în care corpul intră în repaos de la activitățile lui normale pentru a se odihni.

În timpul somnului, activitatea cerebrală încetinește treptat; la fel și bătăile inimii, temperatura și respirația. În timpul visului, activitatea cerebrală crește din nou, iar ochii se mișcă repede sub pleoape. În timpul unui somn, omul trece prin cateva cicluri cu vise și fără vise.

Somnul odihnește corpul, însă interesant este că folosim aproape tot atâta energie atunci când dormim ca atunci când suntem treji. Somnul este, în mod deosebit, important pentru copii pentru că ajută procesul de creștere, de aceea copiii au nevoie de mai mult somn decât adulții.

El ajută foarte mult capacitatea de învățare și memorare. Cu cât înaintăm în vârstă avem nevoie de mai puține ore de somn decât în copilărie. De exemplu un bebeluș petrece cea mai mare parte din timp dormind, la vârta de 4 ani, un copil doarme între 10 și 14 ore pe noapte, un adult tânăr are nevoie de un somn de aproximativ 8 ore în fiecare noapte, iar după vârsta de 60 de ani, somnul durează 5-6 ore.

Spuneam că somnul este esențial. Când o persoană are insomnie starea de confort este afectată, confruntându-se cu o stare de iritabilitate. Dacă insomniile se acutizează, acea persoană își pot pierde din capacitatea de concentrare, se poate confrunta cu halucinații, coșmaruri sau chiar somnambulism.

Multă lume crede că visele sunt rezultatul gândurilor și preocupărilor de zi cu zi. Uneori ni le amintim, alteori nu, însă știm că un vis poate deveni deseori sursă de inspirație artistică în film, pictură, muzică etc.

Oamenii, sunt prin natura lor, ființe diurne.

Unele animale sunt nocturne, adică dorm ziua și sunt active noaptea.

Liliecii dorm câte 20 de ore pe zi, în timp de măgarii doar 3 ore.

Reptilele, peștii și insectele au perioade de inactivitate asemănătoare somnului.


Etichete pentru acest articol: